Forældre fortæller

Det allerbedste for vores barn har været, at Hedevang konsekvent har støttet op om hans udvikling, både fagligt og personligt, igennem alle skoleårene fra 0. klasse til 10. klasse.

Herudover har vi oplevet et tæt samarbejde med både ledelse, lærere, pædagoger og medhjælpere. Der er blevet lyttet til os som forældre, men vi er også blevet udfordret på vores meninger og synspunkter, når der har været behov for det.

Vi synes, at det har været et kæmpe privilegium, at han er blevet tilbudt muligheden for at gå på Hedevang i alle disse år.

Far til elev i 10. klasse

Der er trygt og rart at være på Hedevang. Personalet er gode til at se og anerkende og rumme min søn - og også til at udfordre ham tilpas så han vokser og oplever at han godt kan mere end han tror.

Mor til elev i 8. klasse

Hedevang har gjort en meget stor forskel for vores barns trivsel og udvikling. Der er blevet arbejdet målrettet med både den faglige og den personlige udvikling, og dette er sket i tæt samarbejde med os forældre, og i de sidste skoleår også med vores barn.

Vi har altid oplevet, at der har været meget stor fokus på hans og hans klassekammeraters trivsel, da det jo er en helt grundlæggende forudsætning for at skabe overskud til udvikling. Vi forlader nu skolen med vores barn, som Hedevang i den grad har været med til at 'gøre klar' til både sit videre studieforløb, men også til at kunne gebærde sig i al almindelighed i verdenen udenfor Hedevang.

Far til elev i 10. klasse

Der er fokus på trivsel og fællesskaber, både i skoletiden og i klubtiden. Fagligt er der også fokus på, at de unge skal udnytte de ressourcer de har og at de bliver tilpas fagligt udfordret. De er gode til at fange det der motiverer de unge og tage udgangspunkt i det og bruger det aktivt i undervisningen. Det bidrager meget til lysten til at lære.

Mor til elev i 8. klasse

Der er flere forhold, som efter vores opfattelse gør Hedevang til noget helt særligt.

For det første vil vi fremhæve medarbejderne, som vi ofte har oplevet som store ildsjæle, som både er fagligt dygtige og som virkelig vil børnene det bedste - og som også gerne indgår i et tæt samarbejde med os forældre, og vi er jo ikke altid nemme.

For det andet vil vi fremhæve rammesætningen af både skole og SFO/klub, både de fysiske rammer, som har udviklet sig gevaldigt igennem de sidste 10 år, men i høj grad også den ledelsesmæssige rammesætning, som jo udstikker kursen for værdier og prioriteringer i hverdagen.

Og endelig, som det tredje og måske allervigtigste, vil vi fremhæve Hedevangs holistiske tilgang til elevernes udvikling. Der tilstræbes hele tiden en balance imellem den personlige udvikling og den faglige udvikling, og det er ikke altid nemt, men det er efter vores opfattelse lykkedes endog særdeles godt igennem de senere år.

Det har været en fornøjelse at være med på denne rejse igennem de sidste 10 år, og vi er sikre på, at der også i de næste mange år vil ske en fortsat udvikling på Hedevang. Nu vil vi blot ønske for jer alle, at I snart får mulighed for at bygge den idrætshal, som er blevet efterspurgt igennem de sidste mange år...

Far til elev i 10. klasse

Kompetente og engagerede voksne, som man mærker er oprigtigt brænder for deres arbejde.

Og så også de rolige og landlige omgivelser, som bidrager til en rar stemning og et godt læringsmiljø at være i.